Siirry suoraan sisältöön

Sopimus-/toimitusehdot

Maksaminen ja maksutavat

Verot

Verkkokaupassa esitettävät hinnat sisältävät aina 24% arvonlisäveron.

Laskulle ostaminen

E-laskutus on mahdollista eri pyynnöstä yrityksille (tästä tulee sopia erikseen ja aiheuttaa pienen laskutusviiveen).

Myös henkilöasiakas voi ostaa laskulle, mutta luottoa ei myönnetä vaan lasku tulisi maksaa mieluiten heti.

Maksupalvelutarjoajat

Kaikki yleisimmät kotimaassa käytetyt maksutavat ja maksupalveluntarjoajat käytettävissäsi.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

tai

Klarnan maksuille Stripe Inc, 354 Oyster Point Blvd South San Francisco, CA 94080 United States

tai

PayPal (Europe) S.à r.l.et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349) / pääkonttori USA

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilausvahvistus toimitetaan maksun jälkeen asiakastilillesi ja/tai sähköpostitse.

Se on se sama sähköposti, joka kertoo tilauksen vastaanotetuksi. Ellei sitä vaikuta saapuvan, tarkista roskapostikansio kaiken varalta. Erillistä maksuvahvistusta ei tule, otan yhteyttä jos on jotain hämminkiä.

Laskukopio ALV-erittelyineen tulee sähköpostina tilausvahvistuksen yhteydessä tai tuotteen toimituksen yhteydessä. Jos kuittina toimiva laskukopio puuttuu tai on hävinnyt, voidaan uusi tulostaa pyynnöstä PDF-muodossa sähköpostitse. Kopion voi myös noutaa varastolta paikalla ollessani paperisena.

Toimitustavat ja -kulut

Käytämme Postin kuljetuspalveluja. Uudesta hinnoittelumallista johtuen valittavissa on vain normaali Postipaketti (vahingossa valittu väärä pakettityyppi maksaa lähes tuplasti kauppiaalle, kun vaihtavat pakettityypin Postissa). Postiin tai lokeroon toimitus. Erikoistarpeissa kysy erikseen!

Tavanomaisesti lähetetään koko lähetys kerralla. Jos toivot toimitettavan heti kaikki saatavilla olevat ja jälkitoimituksena mahdolliset puutteet myöhemmin, jätäthän siitä viestiä tilauksen yhteydessä.

Toimitukset lähtevät pääsääntöisesti 1-3 päivässä tilauksesta Postin kyytiin. Nouto tai mopedikuljetus (kun saatavilla) onnistuu usein samanakin päivänä.

Toimituskulut

Toimituskuluihin sovelletaan todellisia kuluja, usein hieman alaspäin asiakkaan hyväksi pyöristettynä. Postin ajantasaisen yrityshinnaston mukaisesti.

Alkaen 250€ tilauksiin ilmainen toimitus Postilla. Rekisteröityneille ja kirjautuneille asiakkaille raja on matalampi (125€).

Aikaisempaan avoimeen toimitettavaan tilaukseen voi tehdä lisätilauksen ilman uusia toimituskuluja niin kauan kuin aikaisempi tilaus on käsittelyssä varastolla.

Noudot

Tuotteet voi noutaa Tuusulan Hyrylästä varastolta/touhutilastani. Vaikka olenkin siellä usein paikalla, ei ole mitään säännöllistä aukioloaikaa. Sen sijaan saatan olla luovuttamassa tavaraa minä tahansa päivänä mihin tahansa aikaan hieman omien aikataulujen ja asiakastarpeen kiireellisyyden mukaan. Asun noin 5km päässä ja kuljen etenkin hyvän sään aikaan joutuisasti paikalle jopa 15 minuutissa tarpeen näin vaatiessa.

Sovi erikseen noudoista ja varaa tuotteet verkkokaupasta ostamalla, niin saat varastossa olevat tuotteet heti (kukaan muu ei ehdi väliin ja tule pettymyksiä).

Takuu

Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheistä johtuvat ongelmat tuotteissa. Kuten takuut yleensäkin.

Ellei muuta ole erikseen mainittu, tuotteilla on vähintään 1 vuoden (12kk) takuu.

Shellyn Gen2 ja Gen3 (mm. Pro, Plus) tuotteille annetaan tehtaan 2 vuoden (24kk) takuu ellei muuta ole ilmoitettu. Monille ALLNET tuotteille on sama kahden vuoden takuu. Poikkeuksista ilmoitetaan tuotteen tiedoissa.

Takuukäytäntö: hoidetaan/tarkistetaan ensisijaisesti myyjäyrityksen kautta (ota yhteyttä). Usein vika ei ole sittenkään tuotteessa, vaan asiakas tarvitsee pientä opastusta. Se on ok, verkkokaupan kauppias auttaa mielellään!

Peruutus- ja palautusehdot

Pyrkimys on huolellisuuteen ja laatuun kaikissa olosuhteissa. Jos kuitenkin on päässyt tapahtumaan virhe, myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe kohtuullisen ajan sisällä.

Etämyynnin rajoitettu peruutusoikeus (14pv) koskee kuluttaja-asiakkaita. Pelkkä palauttaminen ei riitä tämän oikeuden lunastamiseen, vaan ensin tulee olla yhteydessä myyjään ja sopia kaupan peruuttamisesta. Myyjä voi tarjota harkintansa mukaan myös ilmaisen palautuksen tarjoamallaan palautuskoodilla/osoitekortilla.

Palautusoikeus on vapaaehtoinen, eikä Nurkan takaa ostoksille myönnetä automaattisesti muuta palautusoikeutta. Pienyrittäjällä ei ole varaa lähetellä tuotteita huvin vuoksi.

Normaalisti asiakas vastaa palautuksen kuluista. Myyjä kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden käyttää Postin palautussopimusta, joka on myös liitetty lähetyksenne sähköisiin palveluihin. Se on usein halvin vaihtoehto ja hinta pidätetään palautussummasta, jolloin ei tarvitse maksaa Postissa mitään ja palautuksen voi tehdä myös lähetystä/palautusta tukeviin Postin lokeroihin. Vaihtoehtoisesti asiakas voi lähettää itselleen edullisimmalla toimitustavalla tuotteen takaisin omaan laskuunsa.

Asiakas on vastuussa mahdollisesta tavaroiden arvon alentumisesta ja arvonalenema pidätetään palautussummasta sop.muk.

Lähtökohtaisesti peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä uusia tuotteita alkuperäisissä pakkkauksissaan. Kustomoiduilla/asiakaskohtaisilla tuotteilla ei ole peruutusoikeutta.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin ehtojen sallima palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista syntyvät ylimääräiset kulut peritään asiakkaalta. Käy hakemassa ensin paketti, jos se on Postissa/automaatissa ja tee sitten palautus, tämä on halvempi tapa.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti (esim. sähköposti). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiakkaan tulee tehdä asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Muut ehdot ja toimintaohjeita ostajalle

Myyjä ei ole vastuussa mistään asiakkaan suorittamasta väärinkäytöstä tai virheellisestä käytöstä johtuvasta menetyksestä.

Lue tästä linkistä lisää yleisistä kuluttajan oikeuksista EU:ssa (englanninkielinen esite).

Mahdolliset riita-asiat hoidetaan sovittelumenettelyllä. Ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse tai muulla kirjallisella mahdolliseksi ilmoitetulla yhteydenottotavalla.

Yritysmyynnin erityisehdot

Noudatamme Sähkötarvikekaupan Yleiset Toimitusehdot STYT ellei erikseen ole muuta sovittu.

Sähkö- ja teleurakointsijaliiton jäsen

Jos jokin seikka jää epäselväksi, kysy ihmeessä sähköpostitse terae@takaa.fi tai WhatsAppilla!

Lakisääteinen tietosuojaseloste (GDPR) löytyy osoitteesta https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tietosuojaseloste/.