Keitä olemme
Nurkan takaa on tmi KaiKen Takaa (3125587-4 / FI31255874) verkkokauppa ja aputoiminimi. Aikaisemmin käytössä oli päätoimini “terae takaa.fi”, mutta tämä on hieman liian monimutkainen nimi yleiskäyttöön ja siksi vaihtui toiminnan laajentuessa.
Sijaintina Tuusula, tarkemmin Hyrylä. Ihan Keravan ja Vantaan rajamailla, hyvien kulkuyhteyksien päässä kaikkialta PK-seudulta.
Yrittäjä Teemu Räikkönen (aka. terae) vastaa toiminnasta ja apunaan on mm. molemmat tyttärensä tuntitöissä varastolla. Samassa osoitteessa sijaitsee myös puuhatilat moneen muuhun toimintaan ja siellä ollaan läsnä vaihteleviin ajankohtiin ympäri viikon. Noutoasiakkaat voivat parkkeerata vapaaseen tilaan oven ulkopuolelle tai lyhytaikaisesti muuallekin pihalla.
Olemme mm. yksi Shelly Groupin ja ainoa Utilitech & SMLIGHT maahantuoja/kumppaniyritys.
Maksaminen ja maksutavat
Verot
Verkkokaupassa esitettävät hinnat ovat verollisia (alv 25,5%). Lisäksi ilmoitetaan veroton alv 0% hinta;
Esimerkki: Hinta 70,74 € sis. alv (56,37 € alv0)
Maksupalvelutarjoajat
Kaikki yleisimmät kotimaassa käytetyt maksutavat käytettävissäsi Paytrail kautta.
Ensisijaisena maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Rekisteröityneille ja kirjautuneille yrityksille tarjoamme myös mahdollisuuden maksaa verkkolaskulla tai sähköpostilaskulla. Tällöin verkkolaskulle tulee tuotteeksi tilausnumero ja selvitys mistä verkkokaupasta ostettu tuote on. Verkkokauppa luo myös eritellyn laskun ja laskunumeron, joka on yhteneväinen verkkolaskun kanssa. Verkkolaskujen muodostaminen tapahtuu käsityönä eli tähän ei ole suoraa integraatiota, siksi tilaus jää odottamaan “pitoon” kunnes sille on tehty lasku.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Tilausvahvistus toimitetaan maksun jälkeen asiakastilillesi ja/tai sähköpostitse automaattisesti. Tarkista roskapostikansio, jos ei vaikuta tulevan ja ota tarvittaessa yhteyttä. Tilauksen käsittelyn edetessä saatetaan lähettää vielä lisävahvistuksia automaattisesti.
Laskukopio ALV-erittelyineen tulee sähköpostina tilausvahvistuksen yhteydessä tai tuotteen toimituksen yhteydessä. Jos kuittina toimiva laskukopio puuttuu tai on hävinnyt, voidaan uusi tulostaa pyynnöstä PDF-muodossa sähköpostitse.
Toimitustavat ja -kulut
Tavanomaisesti lähetetään koko lähetys kerralla. Jos toivot toimitettavan heti kaikki saatavilla olevat ja jälkitoimituksena mahdolliset puutteet myöhemmin, jätäthän siitä viestiä tilauksen yhteydessä.
Toimitukset lähtevät pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta Postin tai Matkahuollon kyytiin. Nouto onnistuu yleensä samanakin päivänä.
Toimitustavoista on käytettävissä Postin ja Matkahuollon pakettipalvelut, mukaan lukien Pikkupaketti Ovelle. Asiakkaan vastuu alkaa Pikkupaketti-toimituksen ilmoitetusta perille toimituksesta, mahdolliset reklamaatiot tulisi osoittaa Postille. Jos haluat varmistua lähetyksen saapuvan perille ongelmitta, suosittelemme normaalia Postipakettia tai MH Lähellä pakettia, jolloin luovutus on kontaktillinen tai nouto lokerosta.
Toimituskulut
Toimituskuluihin sovelletaan todellisia kuluja, usein hieman alaspäin asiakkaan hyväksi pyöristettynä.
Aikaisempaan avoimeen toimitettavaan tilaukseen voi tehdä lisätilauksen ilman uusia toimituskuluja niin kauan kuin aikaisempi tilaus on käsittelyssä varastolla.
Toimitamme myös Ahvenanmaalle pienet Postin vietävät paketit! Muista rekisteröidä tili ja kirjautua.
Noudot
Tuotteet voi halutessaan noutaa Tuusulan Hyrylästä varastolta. Vaikka olenkin siellä usein paikalla, ei ole mitään säännöllistä aukioloaikaa. Tuotteet olisi hyvä tilata ennakkoon nouto-toimitustavalle ja tällöin myös myöhemmästä vahvistussähköpostistä tietää milloin tavara on kerätty valmiiksi.
Noutopisteenä toimii toistaiseksi Shelly-osaston pakkauspöytä ja nouto-osoite on Konetie 2. Tarkemmat tiedot tulee keräilyn valmistuttua vahvistusviestissä.
Poissa ollessani tähän automatisoituun ja valvottuun tilaan pääsee annettujen ohjeiden mukaisesti tekstiviestitunnistuksella tai numerokoodilla (tarkemmat ohjeet tulee tilauksen valmistumisen yhteydessä tekstiviestillä).
Takuu
Normaali valmistajan takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheistä johtuvat ongelmat tuotteissa. Kuten takuut yleensäkin.
Ellei muuta ole erikseen mainittu, tuotteilla on vähintään 1 vuoden (12kk) takuu.
Myyjällä, maahantuojalla tai valmistajalla on ensisijaisesti oikeus korjata vika, mutta tuote voidaan myös harkinnan mukaan vaihtaa suoraan uuteen tai purkaa kauppa.
Shellyn Pro-tuotteiden takuu on 1.6.2024 alkaen 5 vuotta. Plus- ja gen3-tuotteiden takuu on 3 vuotta.
Takuukäytäntö: hoidetaan/tarkistetaan ensisijaisesti myyjäyrityksen kautta (ota yhteyttä). Usein vika ei ole sittenkään tuotteessa, vaan asiakas tarvitsee pientä opastusta. Se on ok, tarjoamme mielellämme tarvittavat lisätiedot/opastusta käyttöönottoon.
Peruutus- ja palautusehdot
Pyrkimys on huolellisuuteen ja laatuun kaikissa olosuhteissa. Jos kuitenkin on päässyt tapahtumaan virhe, myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe kohtuullisen ajan sisällä.
Etämyynnin rajoitettu peruutusoikeus (14pv) koskee kuluttaja-asiakkaita Suomessa.
Pelkkä palauttaminen ei riitä, vaan ensin tulee olla yhteydessä myyjään ja sopia kaupan peruuttamisesta. Myyjä voi tarjota harkintansa mukaan myös ilmaisen palautuksen tarjoamallaan palautuskoodilla/osoitekortilla. Mikäli palautat mitään kertomatta, voi olla etten koskaan tavoita palautusta. Posti ei ole ihan aina muistanut kertoa lainkaan saapuneista palautuksista noutoa varten.
Palautusoikeus on vapaaehtoinen, eikä Nurkan takaa ostoksille myönnetä automaattisesti muuta palautusoikeutta. Pienyrittäjällä ei ole varaa lähetellä tuotteita huvin vuoksi. Normaalisti asiakas vastaa myyjästä/valmistajasta johtumattoman syyn vuoksi palautuksen kuluista. Myyjä kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden käyttää palautussopimusta, joka on myös liitetty lähetyksenne sähköisiin palveluihin. Se on usein halvin vaihtoehto.
Asiakas on vastuussa mahdollisesta tavaroiden arvon alentumisesta ja arvonalenema pidätetään palautussummasta sop.muk. eli ei ole mitään tiettyä vakiokäytäntöä, vaan katsotaan tapauskohtaisesti mistä on kyse.
Lähtökohtaisesti peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä uusia tuotteita alkuperäisissä pakkkauksissaan. Kustomoiduilla/asiakaskohtaisilla/tilaustuotteilla ei ole peruutus-/palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen ennalta sovittu.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin ehtojen sallima palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista syntyvät ylimääräiset kulut peritään asiakkaalta eli läheskään täyttä hyvitystä maksusta ei ole luvassa. Käy hakemassa ensin paketti, jos se on Postissa/asiamiehellä/automaatissa ja tee sitten palautus, tämä on halvempi tapa. Pakettilähetyksiin kuuluu sähköisissä palveluissa palautussopimus eli palautus pitäisi onnistua sillä suoraan vanhan paketin tiedoista.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti (esim. sähköposti). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiakkaan tulee tehdä asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.
Muut ehdot ja toimintaohjeita ostajalle
Myyjä ei ole vastuussa mistään asiakkaan suorittamasta väärinkäytöstä tai virheellisestä käytöstä/väärästä asennustavasta johtuvasta menetyksestä.
Jos asennutat tuotteen ammattilaisella, mahdollinen vioittuminen ym. ovat tämän ammattilaisen vastuulla ja korvausvelvollisuudet sovitaan hänen kanssaan. Asentaja vastaa oman asennustyönsä vastuukysymyksistä. Tämä ei luonnollisestikaan kosketa valmiiksi viallisena toimitettuja takuun alaisia tuotteita, jotka ovat hyvin harvinaisia mutta mahdollisia.
Lue tästä linkistä lisää yleisistä kuluttajan oikeuksista EU:ssa (englanninkielinen esite).
Mahdolliset riita-asiat hoidetaan sovittelumenettelyllä. Ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse tai muulla kirjallisella mahdolliseksi ilmoitetulla yhteydenottotavalla.
Yritysmyynnin erityisehdot
Noudatamme Sähkötarvikekaupan yleisiä toimitusehtoja, ellei erikseen ole muuta sovittu.
Tekemällämme työllä on 2 vuoden takuu ja tuotteilla valmistajan myöntämä takuu.
Jos jokin seikka jää epäselväksi, kysy ihmeessä sähköpostitse terae@takaa.fi tai WhatsAppilla!
Lakisääteinen tietosuojaseloste (GDPR) löytyy osoitteesta https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tietosuojaseloste/.