Siirry suoraan sisältöön

Tilaus-/sopimus-/toimitusehdot

Keitä olemme

Nurkan takaa on tmi KaiKen Takaa (3125587-4 / FI31255874) verkkokauppa ja aputoiminimi. Aikaisemmin käytössä oli päätoimini “terae takaa.fi”, mutta tämä on hieman liian monimutkainen nimi yleiskäyttöön ja siksi vaihtui toiminnan laajentuessa.

Yrittäjä Teemu Räikkönen (“terae”) vastaa toiminnasta ja apunaan on mm. molemmat tyttärensä tuntitöissä varastolla. Samassa osoitteessa sijaitsee myös puuhatilat moneen muuhun toimintaan ja siellä ollaan läsnä vaihteleviin ajankohtiin ympäri viikon. Noutoasiakkaat voivat parkkeerata vapaaseen tilaan oven ulkopuolelle tai lyhytaikaisesti muuallekin pihalla.

Olemme mm. yksi Shelly Groupin ja ainoa Utilitech (Amsleser) maahantuoja/kumppaniyritys.

Maksaminen ja maksutavat

Verot

Verkkokaupassa esitettävät hinnat ovat verollisia (alv 25,5%). Lisäksi ilmoitetaan veroton alv 0% hinta;

Esimerkki: Hinta 70,74 € sis. alv (56,37 € alv0)

Maksupalvelutarjoajat

Kaikki yleisimmät kotimaassa käytetyt maksutavat ja maksupalveluntarjoajat käytettävissäsi.

Ensisijaisena maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilausvahvistus toimitetaan maksun jälkeen asiakastilillesi ja/tai sähköpostitse automaattisesti. Tarkista roskapostikansio, jos ei vaikuta tulevan ja ota tarvittaessa yhteyttä. Tilauksen käsittelyn edetessä saatetaan lähettää vielä lisävahvistuksia automaattisesti.

Laskukopio ALV-erittelyineen tulee sähköpostina tilausvahvistuksen yhteydessä tai tuotteen toimituksen yhteydessä. Jos kuittina toimiva laskukopio puuttuu tai on hävinnyt, voidaan uusi tulostaa pyynnöstä PDF-muodossa sähköpostitse.

Toimitustavat ja -kulut

Tavanomaisesti lähetetään koko lähetys kerralla. Jos toivot toimitettavan heti kaikki saatavilla olevat ja jälkitoimituksena mahdolliset puutteet myöhemmin, jätäthän siitä viestiä tilauksen yhteydessä.

Toimitukset lähtevät pääsääntöisesti 2 arkipäivän sisällä tilauksesta Postin tai Matkahuollon kyytiin. Nouto onnistuu yleensä samanakin päivänä.

Toimituskulut

Toimituskuluihin sovelletaan todellisia kuluja, usein hieman alaspäin asiakkaan hyväksi pyöristettynä.

Aikaisempaan avoimeen toimitettavaan tilaukseen voi tehdä lisätilauksen ilman uusia toimituskuluja niin kauan kuin aikaisempi tilaus on käsittelyssä varastolla.

Toimitamme myös Ahvenanmaalle pienet Postin vietävät paketit! Muista rekisteröidä tili ja kirjautua.

Noudot

Tuotteet voi noutaa Tuusulan Hyrylästä varastolta. Vaikka olenkin siellä usein paikalla, ei ole mitään säännöllistä aukioloaikaa. Sen sijaan saatan olla luovuttamassa tavaraa minä tahansa päivänä mihin tahansa aikaan hieman omien aikataulujen ja asiakastarpeen kiireellisyyden mukaan. Asun noin 5km päässä ja kuljen etenkin hyvän sään aikaan joutuisasti paikalle tarpeen näin vaatiessa. Myös oven avaaminen onnistuu etänäkin tässä etävalvotussa kohteessa.

Sovi erikseen noudoista ja varaa tuotteet verkkokaupasta ostamalla, niin saat varastossa olevat tuotteet heti ja ei tarvitse ihmetellä maksun kanssa. Korttipäätekin on, mutta sillä käyttöä hyvin harvoin.

Takuu

Normaali valmistajan takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheistä johtuvat ongelmat tuotteissa. Kuten takuut yleensäkin.

Ellei muuta ole erikseen mainittu, tuotteilla on vähintään 1 vuoden (12kk) takuu.

Myyjällä, maahantuojalla tai valmistajalla on ensisijaisesti oikeus korjata vika, mutta tuote voidaan myös harkinnan mukaan vaihtaa suoraan uuteen tai purkaa kauppa.

Shellyn Pro-tuotteiden takuu on 1.6.2024 alkaen 5 vuotta. Plus- ja gen3-tuotteiden takuu on 3 vuotta.

Takuukäytäntö: hoidetaan/tarkistetaan ensisijaisesti myyjäyrityksen kautta (ota yhteyttä). Usein vika ei ole sittenkään tuotteessa, vaan asiakas tarvitsee pientä opastusta. Se on ok, verkkokaupan kauppias auttaa mielellään!

Peruutus- ja palautusehdot

Pyrkimys on huolellisuuteen ja laatuun kaikissa olosuhteissa. Jos kuitenkin on päässyt tapahtumaan virhe, myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe kohtuullisen ajan sisällä.

Etämyynnin rajoitettu peruutusoikeus (14pv) koskee kuluttaja-asiakkaita Suomessa.

Pelkkä palauttaminen ei riitä, vaan ensin tulee olla yhteydessä myyjään ja sopia kaupan peruuttamisesta. Myyjä voi tarjota harkintansa mukaan myös ilmaisen palautuksen tarjoamallaan palautuskoodilla/osoitekortilla. Mikäli palautat mitään kertomatta, voi olla etten koskaan tavoita palautusta. Posti ei ole ihan aina muistanut kertoa lainkaan saapuneista palautuksista noutoa varten.

Palautusoikeus on vapaaehtoinen, eikä Nurkan takaa ostoksille myönnetä automaattisesti muuta palautusoikeutta. Pienyrittäjällä ei ole varaa lähetellä tuotteita huvin vuoksi. Normaalisti asiakas vastaa myyjästä/valmistajasta johtumattoman syyn vuoksi palautuksen kuluista. Myyjä kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden käyttää palautussopimusta, joka on myös liitetty lähetyksenne sähköisiin palveluihin. Se on usein halvin vaihtoehto.

Asiakas on vastuussa mahdollisesta tavaroiden arvon alentumisesta ja arvonalenema pidätetään palautussummasta sop.muk. eli ei ole mitään tiettyä vakiokäytäntöä, vaan katsotaan tapauskohtaisesti mistä on kyse.

Lähtökohtaisesti peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä uusia tuotteita alkuperäisissä pakkkauksissaan. Kustomoiduilla/asiakaskohtaisilla/tilaustuotteilla ei ole peruutus-/palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen ennalta sovittu.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin ehtojen sallima palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista syntyvät ylimääräiset kulut peritään asiakkaalta eli läheskään täyttä hyvitystä maksusta ei ole luvassa. Käy hakemassa ensin paketti, jos se on Postissa/asiamiehellä/automaatissa ja tee sitten palautus, tämä on halvempi tapa. Pakettilähetyksiin kuuluu sähköisissä palveluissa palautussopimus eli palautus pitäisi onnistua sillä suoraan vanhan paketin tiedoista.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti (esim. sähköposti). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiakkaan tulee tehdä asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Muut ehdot ja toimintaohjeita ostajalle

Myyjä ei ole vastuussa mistään asiakkaan suorittamasta väärinkäytöstä tai virheellisestä käytöstä/väärästä asennustavasta johtuvasta menetyksestä.

Jos asennutat tuotteen ammattilaisella, mahdollinen vioittuminen ym. ovat tämän ammattilaisen vastuulla ja korvausvelvollisuudet sovitaan hänen kanssaan. Asentaja vastaa oman asennustyönsä vastuukysymyksistä. Tämä ei luonnollisestikaan kosketa valmiiksi viallisena toimitettuja takuun alaisia tuotteita, jotka ovat hyvin harvinaisia mutta mahdollisia.

Lue tästä linkistä lisää yleisistä kuluttajan oikeuksista EU:ssa (englanninkielinen esite).

Mahdolliset riita-asiat hoidetaan sovittelumenettelyllä. Ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse tai muulla kirjallisella mahdolliseksi ilmoitetulla yhteydenottotavalla.

Yritysmyynnin erityisehdot

Noudatamme Sähkötarvikekaupan Yleiset Toimitusehdot STYT ellei erikseen ole muuta sovittu.

Tekemällämme työllä on 2 vuoden takuu ja tuotteilla valmistajan myöntämä takuu.

Sähkö- ja teleurakointsijaliiton jäsen

Jos jokin seikka jää epäselväksi, kysy ihmeessä sähköpostitse terae@takaa.fi tai WhatsAppilla!

Lakisääteinen tietosuojaseloste (GDPR) löytyy osoitteesta https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tietosuojaseloste/.