Sopimus- ja toimitusehdot

Tilatessasi verkkokaupasta Nurkan takaa muodostuu sopimus myyjän terae takaa.fi (3125587-4) kanssa.
Tähän sopimukseen sovelletaan näillä sivuilla mainittuja ehtoja, jotka ovat päivitetty ja voimassa 30.11.2021 lähtien.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa tai muulla tarjotulla maksutavalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Suorina maksutapoina käyvät yleisimmät verkko- ja korttimaksutavat. Ensisijainen maksuvaluutta on Euro.

Korttimaksu onnistuu yleisimmillä Debit- ja Credit-korteilla Stripen ja PayPalin maksunvälityspalvelun kautta.

Käytettävissä on myös Coinbasen tarjoama yleisimmillä kryptovaluutoilla maksu. Ulkopuolinen palvelu tai asiakas itse laskee muuntokurssin ja myyjä ei ole vastuussa mahdollisista virheistä. Ylimaksuja ei palauteta, alimaksuja ei hyväksytä.

Muita epäsuoria maksutapoja on ennakkomaksu laskulla, jonka maksusuorituksia otetaan vastaan ainakin suorana pankkisiirtona (SEPA), MobilePay ja Siirto. -maksuina. Näiden kirjautuminen järjestelmään tapahtuu ihmisvoimin.

Vahvistamalla maksutavan hyväksyt verkkokaupan Nurkan takaa yleiset sopimusehdot ja sitoudut maksamaan.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilausvahvistus toimitetaan välittömästi maksutavan valinnan jälkeen asiakastilillesi ja sähköpostitse.

Lähetämme teille myös vahvistuksen, kun maksu on kirjautunut järjestelmäämme.

Toimitustavat ja -kulut

Tavarat toimitetaan pääsäntöisesti maksun kirjautumispäivästä seuraavana päivänä Posti Oyj kuljetuksilla.

Toimitusalueesta ja asiakkaan valinnasta riippuen käytetty palvelu voi olla Posti paketti (Suomi), Posti Parcel Connect paketti tai Posti Priority/EMS ulkomaanpaketti. Toimitusajat voivat vaihdella riippuen kuljetusliikkeestä, alueesta ja ajankohdasta, mutta tavanomaisesti paketit ovat perillä viimeistään viikon sisällä tilauksesta.

Jotkin tuotteet saattavat olla vain ennakkotilattavissa tai saatavuus jälkitoimituksella (tilauksesta). Näistä tuotteista tulee ilmoitus saatavuustilanteen muuttuessa ja/tai toimitusten alkaessa. Tällaisten tilausten toimitusaika on tavanomaisesti 7-14 päivää tilauksen maksusuorituksesta.

Posti kotimaan lähetyksissä (Suomi ja Ahvenanmaa) on kiinteä toimituskulu 10€.

Parcel Connect lähetykset 20€ toimituskuluilla.

Vahvistetut toimituskulut lasketaan ostoskorissa tai maksutavan valinnan näkymässä annettuasi toimitusosoitteen tiedot tai kirjauduttuasi tilillesi (kun toimitusosoite on tiedossa) ja valittuasi halutun toimitustavan.

Tarvittaessa kuljetan tuotteet sovitulla aikataululla kiinteällä hinnalla henkilökohtaisesti perille tietyille alueille Suomen sisällä. Olethan yhteydessä etukäteen näistä, aikataulu sovitaan erikseen! Tilattu ja maksettu on ostettu ja myyjä ei vastaa mahdollisten peruutusten aiheuttamista kuluista tai menetyksistä.

Peruutus- ja palautusehdot

Mikäli tuotetta ei ole vielä lähetetty tai lunastettu, teillä on tilauksen peruutusoikeus. Ilmoittakaa peruutuksesta välittömästi verkkokaupan siihen tarkoitetun toiminnon, tällä sivulla olevan lomakkeen tai sähköpostin kautta.

Huom! Vastaatte myös peruutuksen suhteen välittömistä kuluista, kuten maksunvälityspalvelun (PayPal/Stripe) palkkio.

Kotimaassa on rajoitettu 14 päivän palautusoikeus. Palautuksista ja peruutuksista on ilmoitettava tämän sivun lomakkeella tai sähköpostitse 14 päivän sisällä sopimuksen syntymisestä tai tavaran toimituksesta. Myyjän on hyväksyttävä ja vahvistettava palautus ennen tuotteiden takaisin lähettämistä. Myyjä kuittaa saamansa lomakkeen sisällön sähköpostitse saatuaan tiedon ja tarjoaa mahdollisuuden käyttää verkkokaupan valitseman sopimuskumppanin edullisinta palautustapaa. Mikäli lähetätte tuotteita takaisin ilman erillistä hyväksyntää ja sopimusta, olette vastuussa kaikista toimintanne tuottamista kuluista ja myyjä ei lunasta esimerkiksi postiennakkolähetyksiä.

Jos olette ostanut palvelua ja pyytänyt palvelun suorittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, teidän on maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus.

Asiakas on vastuussa mahdollisesta tavaroiden arvon alentumisesta ja arvon alenema pidätetään palautussummasta.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta tai tilauksen peruuttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Tavanomaisesti palautuksesta myyjälle koituvat kustannukset ovat noin 15€ suuruusluokkaa riippuen suuresti tuotteen ominaisuuksista (kuten mitat ja hinta mistä mahdollisesti maksetaan maksun välittäjälle palkkiot).

Suurin osa verkkokaupan Nurkan takaa tuotteista ei kuulu etämyynnin vaihto-, peruutus- tai palautusoikeuden piiriin. Syynä tähän on tuotteiden luonne; ne ovat esimerkiksi palvelutuotteita, ladattavaa sisältöä, asiakasta varten tehtyjä, tilattuja tai kustomoituja tuotteita ja palautuksella katsottaisiin olevan kohtuuton alentava vaikutus tuotteen arvoon.

No returns to international shipments!

Jos molemmat sopijaosapuolet ovat yrityksiä, sovelletaan yleisiä B2B myynnin tai tukkumyynnin ehtoja sen mukaan, mikä on myyjäosapuolen kannalta edullisinta. Niihin kuuluvat muun muassa sopimuksen sitovuus ja maksuvelvoite ilman peruutus- tai palautusoikeutta. Maksupalautuksia ei tehdä ilman ilmeistä virhettä tuotteessa ja myyjäosapuolella on aina ensisijaisesti oikeus korjata virhe itselleen edullisimmalla tavalla täyteen hintaan, mutta myös oikeus perua kauppa alkuperäisellä myyntihinnalla mikäli virheen korjaamisesta tai tuottee toimittamisesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia. Mikäli kuitenkin kauppa perutaan ja maksu palautetaan, myyjäosapuolella on oikeus pidättää kohtuulliseksi katsomansa osuus kauppasummasta kulujensa peittämiseksi.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista syntyvät ylimääräiset kulut peritään asiakkaalta. Lunastamatta jätetty paketti ei oikeuta maksun palautukseen tai hyvitykseen kuten hyväksytty reklamaatio tai palautus.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutus- ja palautusehdot kohdassa mainitun käytännön mukaisesti (esim. lomake tai sähköposti). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle (toimitusta vastaanottaessa). Mikäli toimitukselle ei ole kirjattu kuljetusyhtiön toimesta varaumaa, teillä ei ole palautusoikeutta tai oikeutta vaatia hyvitystä kuljetusvaurioista myyjältä.

Muut ehdot ja toimintaohjeita ostajalle

COVID-19 tai vastaavat syyt (force majeure, hygienia) voivat rajoittaa myös muita ostajaosapuolen oikeuksia.

Jos tilattava tuote on pelkkää työtä, voit valita ennakkomaksettavan laskutusvaihtoehdon tai maksun toimituksen yhteydessä (riippuen työn luonteesta). Muissa tapauksissa mikäli maksat etukäteen, olethan myös etukäteen yhteydessä ja sovit yksityiskohdista! Ennakkomaksettuja työtilauksien maksuja ei palauteta vaikka työsuoritus peruuntuisi, jos et ole ollut etukäteen yhteydessä ja sopinut ehdoista erikseen.

Verkkokauppa saattaa mahdollistaa virheellisen tilaustavan poikkeustilanteissa, jolloin myyjäosapuoli ei ole vastuussa väärinkäytöstä. Väärinkäytöksi katsotuissa tapauksissa myyjä ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisia menetyksiä.

Lue tästä linkistä lisää yleisistä kuluttajan oikeuksista EU:ssa (englanninkielinen esite).

Mahdolliset riita-asiat hoidetaan sovittelumenettelyllä. Ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse tai muulla kirjallisella mahdolliseksi ilmoitetulla yhteydenottotavalla. Voit myös käyttää Euroopan Unionin verkkopalvelua kuluttajariita-asioiden selvittämiseksi, mikäli koet oikeuksiasi loukatun tai ettei asia etene asianmukaisesti (EU ODR).

Maksutavasta riippumatta kaikki kaupat kirjataan yrityksen kirjanpitoon ja kaikki verot maksetaan Suomeen.

Sopimuksen myyjäosapuoli pidättää oikeuden muuttaa ehtoja ilman eri ilmoitusta. Ajantasaiset ehdot löytyvät täältä.

Jos jokin jää epäselväksi, kysy ihmeessä sähköpostitse terae@takaa.fi tai WhatsAppilla!

Voit käyttää myös tämän sivun lomaketta yhteydenottoihin. Se johtaa sähköpostikirjeenvaihtoon. 🙂

Lakisääteinen tietosuojaseloste (GDPR) löytyy osoitteesta https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tietosuojaseloste/.