Sopimus- ja toimitusehdot

Tilatessasi verkkokaupasta Nurkan takaa (3125587-4) muodostuu sopimus myyjän kanssa.
Tähän sopimukseen sovelletaan näillä sivuilla mainittuja ehtoja, jotka ovat voimassa 1.10.2022 alkaen.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa tai muulla tarjotulla maksutavalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Suorina maksutapoina käyvät mm. yleisimmät verkko- ja korttimaksutavat.

Ensisijainen maksuvaluutta on Euro.

Korttimaksu onnistuu yleisimmillä Debit- ja Credit-korteilla (mm. Visa, Mastercard, Amex) Stripen ja PayPalin maksun välityspalvelujen kautta. Luonnollisesti myös suorat PayPal-maksut onnistuvat.

Muita epäsuoria maksutapoja on ennakkomaksu laskulla, jonka maksusuorituksia otetaan vastaan ainakin suorana pankkisiirtona (SEPA), MobilePay ja Siirto. -maksuina. Näiden kirjautuminen järjestelmään tapahtuu ihmisvoimin.

Vahvistamalla maksutavan hyväksyt verkkokaupan Nurkan takaa yleiset sopimusehdot.

Hinnat sisältävät sovellettavan arvonlisäveron.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilausvahvistus toimitetaan välittömästi maksutavan valinnan jälkeen asiakastilillesi ja sähköpostitse.

Lähetämme teille myös vahvistuksen, kun maksu on kirjautunut järjestelmäämme.

Toimitustavat ja -kulut

Tavarat toimitetaan tavanomaisesti maksun kirjautumispäivästä seuraavien 3 arkipäivän aikana kuljetusliikkeelle. Joillakin tuotteilla voi olla pidempi toimitusaika, josta on mainittu tuotetiedoissa erikseen.

Toimitusalueesta ja asiakkaan valinnasta riippuen käytetty palvelu voi olla asiakkaanv alinnan mukaisesti Posti Paketti tai Pikkupaketti (Suomi) tai Posti Parcel Connect paketti. Toimitusajat voivat vaihdella riippuen kuljetusliikkeestä, alueesta ja ajankohdasta, mutta useimmiten paketit ovat perillä viikon sisällä tilauksesta. Halvemman Pikkupaketin valinnut vastaanottaja on vastuussa lähetyksestä Postin seurannan ulkopuolisilta osin (jakelu postiluukkuun/postilaatikkoon).

Voitte myös noutaa tilaamanne tuotteet varastotilasta Tuusulan Hyrylässä. Valitessanne toimitustavaksi noudon olkaa yhteydessä sähköpostitse kauppias@nurkantakaa.fi tai WhatsApp viestein +358453318585 sopiaksenne noutoaikataulusta. Varastolla ei ole säännöllistä aukioloaikaa/henkilökuntaa.

Mikäli kyseeseen tulee “työsuoritus Drive-In WC tilassa”, paikka on sama varasto-/monitoimitila.

Jotkin tuotteet saattavat olla vain ennakkotilattavissa eli saatavuus vain jälkitoimituksella (tilauksesta). Näistä tuotteista tulee ilmoitus saatavuustilanteen muuttuessa ja/tai toimitusten alkaessa. Tällaisten tilausten toimitusaika on tavanomaisesti 5-15 arkipäivää maksun kirjautumisesta ja niillä ei ole palautus- tai peruutusoikeutta tilauksen vahvistuttua (eli maksusuorituksen jälkeen).

Toimituskulut

Vahvistetut toimituskulut lasketaan ostoskorissa tai maksutavan valinnan näkymässä annettuasi toimitusosoitteen tiedot tai kirjauduttuasi tilillesi (kun toimitusosoite on tiedossa) ja valittuasi halutun toimitustavan. Jos toimituskuluja ei jostain syystä pystytä laskemaan automaattisesti, toimituskulut vahvistetaan erikseen tilauksen käsittelyn yhteydessä.

1.10.2022 Pikkupaketin hinta 5€ ja Postipaketin 10€, sekä isojen tai vaikeasti pakattavien tavaroiden 25€.

Peruutus- ja palautusehdot

Yleisiä Euroopan Unionin ja Suomen kuluttajansuojan lakeja ja säädöksiä sovelletaan soveltuvilta osin kaupankäynnissä yksityishenkilöille. Yritysten ja toiminimien välisessä kaupassa sovelletaan eri ehtoja.

Pyrkimys on huolellisuuteen ja laatuun kaikissa olosuhteissa. Jos kuitenkin on päässyt tapahtumaan virhe, myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe kohtuullisen ajan sisällä.

Mikäli tuotetta ei ole vielä lunastettu (maksettu), teillä on tilauksen peruutusoikeus. Ilmoittakaa peruutuksesta välittömästi verkkokaupan siihen tarkoitetun toiminnon, WhatsApp-viestin tai sähköpostin kautta.

Kotimaassa on rajoitettu 14 päivän palautusoikeus. Palautuksista ja peruutuksista on ilmoitettava sähköpostitse 14 päivän sisällä sopimuksen syntymisestä tai tavaran toimituksesta asiakkaalle.

Myyjä tarjoaa mahdollisuuden käyttää Postin palautussopimusta, joka on myös liitetty lähetyksenne sähköisiin palveluihin. Mikäli lähetätte tuotteita takaisin muilla keinoin, olette vastuussa kaikista toimintanne tuottamista kuluista. Myyjä ei esimerkiksi lunasta postiennakkolähetyksiä tai ole vastuussa niiden käsittelystä.

Jos olette ostanut palvelua ja pyytänyt palvelun suorittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, teidän on maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä työsuorituksesta kohtuullinen korvaus.

Asiakas on vastuussa mahdollisesta tavaroiden arvon alentumisesta ja arvonalenema pidätetään palautussummasta.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta tai tilauksen peruuttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista myyjälle.

Aivan kaikki tuotteista eivät kuulu etämyynnin vaihto-, peruutus- tai palautusoikeuden piiriin. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi palvelutuotteet, ladattava sisältö, käytetyt poistotuotteet, asiakasta varten erikseen tehdyt tai tilatut tuotteet, joiden palautuksella tai tilauksen perumisella katsottaisiin olevan kohtuuton alentava vaikutus tuotteen arvoon tai se tuottaisi kohtuuttomia kuluja myyjälle.

Jos molemmat sopijaosapuolet ovat yrityksiä, sovelletaan yleisiä B2B myynnin/tukkumyynnin ehtoja ellei muuta sovittu. Niihin kuuluvat muun muassa sopimuksen sitovuus ja maksuvelvoite ilman peruutus- tai palautusoikeutta. Maksupalautuksia ei tehdä ilman ilmeistä virhettä tuotteessa ja myyjäosapuolella on aina ensisijaisesti oikeus korjata virhe itselleen edullisimmalla tavalla täyteen hintaan, mutta myös oikeus perua kauppa alkuperäisellä myyntihinnalla mikäli virheen korjaamisesta tai tuottee toimittamisesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia. Mikäli kuitenkin kauppa perutaan ja maksu palautetaan, myyjäosapuolella on oikeus pidättää kohtuulliseksi katsomansa osuus kauppasummasta kulujensa peittämiseks

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin ehtojen sallima palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista syntyvät ylimääräiset kulut peritään asiakkaalta. Lunastamatta jätetty paketti ei oikeuta maksun palautukseen tai hyvitykseen kuten hyväksytty reklamaatio tai palautus.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutus- ja palautusehdot kohdassa mainitun käytännön mukaisesti (esim. lomake tai sähköposti). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle (toimitusta vastaanottaessa). Mikäli toimitukselle ei ole kirjattu kuljetusyhtiön toimesta varaumaa, teillä ei ole palautusoikeutta tai oikeutta vaatia hyvitystä kuljetusvaurioista myyjältä.

Muut ehdot ja toimintaohjeita ostajalle

Jos tilattava tuote on pelkkää työtä, voit valita ennakkomaksettavan laskutusvaihtoehdon tai maksun toimituksen yhteydessä (riippuen työn luonteesta). Muissa tapauksissa mikäli maksat etukäteen, olethan myös etukäteen yhteydessä ja sovit yksityiskohdista! Ennakkomaksettuja työtilauksien maksuja ei palauteta vaikka työsuoritus peruuntuisi, jos et ole ollut etukäteen yhteydessä ja sopinut ehdoista erikseen.

Myyjä ei ole vastuussa mistään asiakkaan suorittamasta väärinkäytöstä johtuvasta menetyksestä.

Lue tästä linkistä lisää yleisistä kuluttajan oikeuksista EU:ssa (englanninkielinen esite).

Mahdolliset riita-asiat hoidetaan sovittelumenettelyllä. Ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse tai muulla kirjallisella mahdolliseksi ilmoitetulla yhteydenottotavalla. Voit myös käyttää Euroopan Unionin verkkopalvelua kuluttajariita-asioiden selvittämiseksi, mikäli koet oikeuksiasi loukatun tai ettei asia etene asianmukaisesti (EU ODR). Myyjäyritys löytyy muista kuin suoraan verkkokauppaan liitetyistä palveluista tavanomaisesti sen päätoiminimellä terae takaa.fi.

Maksutavasta riippumatta kaikki kaupat kirjataan yrityksen kirjanpitoon ja kaikki verot maksetaan Suomeen. Taide- ja käsityöesineisiin, lehtiin, kirjoihin, jne. sovelletaan matalampaa alv-kantaa milloin sovellettavissa. Käytetyissä tai muissa “piiloverona” alv sisältävissä tuotteissa sovelletaan marginaaliverotusta.

Jos jokin jää epäselväksi, kysy ihmeessä sähköpostitse terae@takaa.fi tai WhatsAppilla!

Lakisääteinen tietosuojaseloste (GDPR) löytyy osoitteesta https://verkkokauppa.nurkantakaa.fi/tietosuojaseloste/.